Friday, October 29, 2010

از خودت مایه بزار عزیزم !

یه کلاسی داشتم پیش یه پیرمرد با عشقی که تو 70 سالگی هنوز دوست داشت چیزهای جدید یاد بگیره :) همینکه سراغ تکنولوژی اومده خودش خیلیه . هر جمله ش به نظرم یه کتاب بود .انگار من اومده بودم پیشش برا یادگیری . خلاصه دردسرت ندم ! یکی از یادگاریاش مقابله شعرای مختلف غیر هم عصر بود !
میگفت به قول حافظ : 
اگر آن ترک شیرازی ... ( بله ! ما هم همخوانی رو شروع کردیم که : )
اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را . به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را 

که ناگهان جناب صائب تبریزی بهش برخورد و نوا سر داد که :
اگر آن ترک شیرازی به درد آرد دل ما را . به خال هندویش بخشم سر و دست و تن و پا را ! 
هر آنکس چیز می بخشد ز مال خویش می بخشد ! نه چون حافظ که می بخشد سمرقند و بخارا را !
...
چند وقت بعد جناب شهریار تصمیم میگیره جواب این دو عزیز دل انگیز رو بده ! و می فرماید که :
اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را . به خال هندویش بخشم تمامی روح و اعضا را !
هر آنکس چیز می بخشد ز مال خویش می بخشد ! نه چون صائب که می بخشد سر و دست و تن و پا را ! 
سر و دست و تن و پا را به خاگ گور می بخشند ! نه بر آن ترک شیرازی که برده جمله دل ها را !
...

5 comments:

  1. جالب بود .. مرسی :-)

    ReplyDelete
  2. سلام دوست من، چقدر روان مینویسی، خیلی نوشته هات و حرفات به دل میشینه.
    از اینکه باهات آَشنا شدم خوشحالم.
    همیشه آبی و آفتابی باشی

    ReplyDelete
  3. ممنون از اینکه جزء همسایه هاتم، تو هم اومدی جزء گلهای من توی گلخونه من . . .
    در این روزهای ابری، آفتابی باشی . . .

    ReplyDelete
  4. salam jenabe allatiti!
    khubin?
    mano shenakhtin?arash asghari hastam!!!
    in bloge shakhsime
    www.sargarm.blogfa.com
    hatman sar bezanino nazar bedin
    matalebamam jaleban gahi commentam bezarin mamnun misham! follow me! bye! ;)

    ReplyDelete
  5. esm nemitonam begam na? be haqr hal mazerat!

    ReplyDelete